1605, 2019

Salaris als breekpunt tussen werkgevers en Millennials

Door |16 mei 2019|

Is salaris nu wel of niet belangrijk voor “die jobhoppende” Millennials? 

Talloze gerenommeerde bedrijven als PwC, Young Capital en Randstad en vooraanstaande wetenschappers als Aart Bontekoning hebben de afgelopen pak-’m-beet 10 jaar onderzoek verricht. En er is een behoorlijk constante lijn in de uitkomsten te zien. Millennials hechtten eerder aan ontwikkeling, werk-privé-balans, waardering, bijdragen aan de […]

1004, 2019

Vergeet die ideale baan (voor nu) – doe ervaring op!

Door |10 april 2019|

Soms lijkt het wel of het hebben van de ideale baan het doel is – en niet enkel voor Millennials. We willen immers allemaal gelukkig zijn, ook in ons werk. Maar de werkelijkheid drukt je snel met je neus op de feiten en dat is maar goed ook. Want er valt veel te zeggen voor […]

503, 2019

De fundamentele vergissing bij het werven van Millennials

Door |5 maart 2019|

Wat doe je wanneer je merkt dat die veelbelovende Millennials die je hebt binnengehaald in de praktijk minder presteren dan je dacht?

Torenhoge ambities hebben ze, deze jonge professionals, maar direct 40 uur per week bijdragen lukt niet. Ondertussen moet je nog waakzaam zijn dat ze niet uitvallen: burn-out is een fiks probleem: maar liefst 19% loopt […]

1712, 2018

Stressbestendig leven. Hoe doe je dat?

Door |17 december 2018|

Structurele stress is geen pretje en kan heel vervelende gevolgen hebben. Maar hoe doe je dat, stress voorkomen? Ik geef je drie tips uit eigen ervaring die zorgen voor rust. Want rust heeft een positief effect heeft op zowel je lichaam als je geest, waardoor je beter in staat bent om alle ballen hoog te […]

1407, 2017

Overbrug de kloof tussen uw organisatie en Millennials

Door |14 juli 2017|

Het gaat (vaak) mis tussen de jonge professionals van de Millennial Generatie en de organisatie waar ze werken. Millennial Elizabeth Earle McLeod schreef er een open brief over gericht aan het management. Zij verwoordt daarin publiekelijk wat zoveel andere gedreven Millennials minder openlijk uitspreken.
Millennials verlaten uw organisatie niet zomaar
Ja, ze gaan snel weg. Maar niet […]

111, 2016

Keuzestress? Laat ’t je niet aanpraten!

Door |1 november 2016|

Millennials hebben er nogal last van – berichten de media: keuzestress. Onzin? Nee. Wel onnodig.
Meteen keuzestress?
Onze maatschappij schotelt inderdaad een enorme hoeveelheid mogelijkheden voor. Studierichtingen. Snoep. Zorgverzekeringen. Zit daar het probleem? Welnee. Neem maar iets voor jezelf in gedachten. Jij staat voor een gigantisch aanbod, je kijkt ernaar en je mag iets kiezen. Heb je […]

310, 2016

Kortste weg naar jezelf

Door |3 oktober 2016|

Afgelopen vrijdag landden we op Schiphol. Door de wolken heen was de groene ordelijkheid duidelijk zichtbaar. Terwijl mijn man en ik nog op ons gemak onze weg zochten naar P6, werden we links en rechts ingehaald door gehaaste mensen. Niets bijzonders, toch? Misschien herken je jezelf hierin. Welkom terug in Nederland. Maar als er iets […]

211, 2015

Toerist in je eigen leven

Door |2 november 2015|

“Ik weet niet wat ik wil.” Steeds vaker kom ik iemand tegen die dat tegen me zegt, eventueel gevolgd door “Ik kan niet kiezen”.

Avontuur
Het kan best fijn zijn om niet precies te weten wat je wilt. Alles is een avontuur, je hebt de ene na de andere ervaring, wordt gewaardeerd om je kunnen, en soms krijg […]

1110, 2015

Waarom waarom niet werkt

Door |11 oktober 2015|

Het was een van de eerste dingen die ik leerde in het begin van mijn loopbaan in de communicatie: vertel altijd het waarom. Dan zijn mensen eerder bereid om de boodschap te accepteren.

Wat een nonsens!
Ooit een rotbericht gehad en door het antwoord op jouw vraag naar de reden gedacht: “Oooh, nou snap ik het! Prima.” ?
Ooit […]

2809, 2015

De Millennial en het principe van zinvol bijdragen

Door |28 september 2015|

Over een jaar of vijf vormen de Millennials het grootste deel van de werkende populatie van ons land. Dus dit is wel zo’n beetje het moment voor organisaties om zich serieus af te vragen hoe ze aantrekkelijk kunnen zijn en blijven voor Millennials. Want dat dit niet altijd het geval is, blijkt onder meer uit […]