Het gaat (vaak) mis tussen de jonge professionals van de Millennial Generatie en de organisatie waar ze werken. Millennial Elizabeth Earle McLeod schreef er een open brief over gericht aan het management. Zij verwoordt daarin publiekelijk wat zoveel andere gedreven Millennials minder openlijk uitspreken.

Millennials verlaten uw organisatie niet zomaar

Ja, ze gaan snel weg. Maar niet zomaar. Wel als goede ideeën en persoonlijke kwaliteiten terzijde worden geschoven, als kortetermijnresultaten zwaarder (b)lijken te wegen dan het hogere doel van de organisatie; en als de KPI’s aan het einde van het jaar belangrijker zijn dan wat je nu kunt doen om producten, diensten of klantbeleving te verbeteren. Ja, dan vertrekken ze.

Millennials komen binnen om verschil te maken – hoe klein ook

Ze vertrekken teleurgesteld, gefrustreerd of onverschillig. Maar zo kwamen ze niet binnen. Ze wilden zich namelijk het vuur uit de sloffen werken, iets betekenen, hoe klein de impact van hun bijdrage ook zou zijn. Ze willen verschil maken voor de klant, voor de organisatie, voor de samenleving. Prachtige voorbeelden te over, zoals De Sea Ranger Service van Wietse van der Werf (34).

De kloof tussen hen en uw organisatie is te overbruggen

Deze animatie (1:30m) licht een tip van de sluier op hoe de kloof te overbruggen is. Meer in detail wordt de oplossing beschreven in de whitepaper ‘Millennials. Sleutelgeneratie naar transformatie’. U kunt deze aan het einde van de animatie kosteloos downloaden. Of vraag de whitepaper rechtstreeks op bij manny@millennialcoach.nl.